FAQ

Algemeen

Bij de afdeling ICT of Facilitaire Zaken van uw organsatie. Verder vindt u op deze site een aantal veelgestelde vragen met antwoord.
Dit staat vermeld op uw SIM-kaart zelf.
Bij ingebruikname is het verstandig om een aantal gegevens veilig op te slaan: noteer Sim-kaart, het IMEI- en IMSI-nummer (zie achterzijde van de SIM-kaart) en activeer de schermbeveiligingscode op uw toestel.
Als u een abonnement heeft met databundel wel; in andere gevallen is dit niet noodzakelijk
PIN staat voor Personal Identification Number. Met deze pincode kunt u uw mobiele telefoon beschermen tegen misbruik. Bij uw SIM-kaart ontvangt u ook een pincode. Afhankelijk van het beleid binnen uw organisatie, kunt u de code aanpassen.
PUK staat voor Personal Unblocking Key. Deze heeft u nodig als de PINcode 3x verkeerd is ingevoerd. Mocht u uw pukcode nodig hebben, neem dan contact op met de verantwoordelijke afdeling. Deze beheert uw code en kan u verder helpen.
App, is de afkorting van applicatie. Het is een programma dat u op uw smartphone kunt installeren. Apps zijn de vinden in de Playstore (Android), de App store (Apple), BlackBerry World (BlackBerry) en de Windows Store(Windows Mobile).
Neen, u kunt gewoon gebruik maken van het toetsenbord van uw toestel
Ja, u heeft één bedrijfs-voicemailbericht voor zowel uw vaste als mobiele toestel
Jazeker, dat kan gewoon zoals u dat gewend bent.
Nee, MMS wordt niet meer ondersteund. Voor het versturen van beeld zijn apps als Whatsapp, Twitter of Ping te gebruiken.
Ja dat kan, uw verbruik zal per MB achteraf worden verrekend.
Mocht het inpandig bereik niet optimaal zijn, dan kunt u dit het beste melden bij de verantwoordelijke afdeling (ICT of Facilitaire Zaken).
TSV-Connect maakt gebruik van het netwerk van Vodafone: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Beginnen

Lees hiervoor de handleiding die bij het toestel is geleverd. Let op!, controleer welk formaat SIM past in uw toestel. Ook dit vindt u in de handleiding.
TSV-Connect is uw mobiele telefonie provider. Wij maken gebruik van het netwerk van Vodafone.
Dit gaat automatisch na plaatsing van de simkaart. U kunt dan bellen, gebeld worden en sms'jes verzenden en ontvangen.
Raadpleeg hiervoor de handeleiding van uw toestel of vraag ondersteuning op de uw telecombeheerder.
Als u gebruik kunt maken van een WiFI-netwerk, beperkt u het gebruik en daarmee de kosten van mobiele data.
Om mobiel te kunnen internetten dient u de juiste APN (Access Point Name) in te stellen.
  • APN: ezconnect2.nl
  • Gebruikersnaam: internet
  • Wachtwoord: internet
Het instellen kan per toestel verschillen. Over het algemeen geldt de volgende werkwijze: Ga naar 'instellingen/settings' op uw toestel en kies 'netwerken'. Kies de optie 'tethering en netwerken' en daarna 'mobiele netwerken' gevolgd door 'toegangspunten'. Er verschijnt dan o.a. toegangspunt ezconnect. Druk op de menu toets en kies 'nieuwe APN'. Vul vervolgens de volgende gegevens in. Let op! Deze handeling luistert zeer nauw - controleer uw invoer nauwkeurig. Daarna kiest u 'opslaan' in het menu. U keert nu terug naar de selectie voor toegangspunten. Kies hier voor 'TSVConnect' en keer daarna terug naar het vorige menu of het hoofdscherm. Vanaf nu kunt u mobiel internetten. NB: vergeet niet om 'data toegang' te activeren onder 'mobiele netwerken'.
Dit verschilt per toestel en besturingssysteem. Omdat u een zakelijk toestel heeft, wordt e-mail doorgaans ingericht door uw systeem beheerder. Hier kunt u terecht voor ondersteuning of raadpleeg de handleiding van uw toestel.
Raadpleeg de handleiding van uw toestel of neem contact op met uw telecombeheerder. Apps kunt u op uw toestel downloaden via de betrffende 'store' van uw besturingssysteem (Play Store,, BlackBerry World, Windows Store of App Store).
De wijze van notificatie zal met de telecombeheerder zijn afgestemd; 1) de gebruik(st)er ontvangt een sms bericht, of 2) als e-mail op de moderne UC basis (Unified Communications). Deze voicemail kunt u via uw zakelijke vaste of mobiele telefoon uitluisteren. Raadpleeg hiervoor uw telecombeheerder.
Omdat u een zakelijk toestel heeft, geldt dat u gehouden bent aan de regels en voorwaarden van het bedrijf waar u werkzaam bent. Het kan zijn dat u een standaard begroetingstekst kunt inspreken of dat u een gesproken bericht aangeleverd krijgt. Omdat vast en mobiel zijn geintegreerd, heeft u op beide toestellen dezelfde voicemail-boodschap.
Ja dat kan. Afhankelijk van het aantal cijfers voor verkort bellen (3, 4 of 5 cijfers), kunt u gewoon bellen zoals u gewend bent, ongeacht of u dit met uw mobiele of vaste toestel doet. Voorwaarde is wel dat de toestellen die u belt deel uitmaatk van het TSV-Connect nummerplan. Mocht u ergens geen gehoor krijgen, neem dan contact op met de afdeling ICT of Facilitaire Zaken.

Gebruik

Afhankelijk van het beleid van uw organisatie, kunt u deze zelf aanpassen.
Onbeperkt bellen geldt voor gesprekken en SMS'en (fair use policy) naar vaste en mobiele telefoonnummers in Nederland. Servicenummers (bijvoorbeeld 0900) en SMS'en naar buitenlandse nummers vallen hier niet onder. Voor telefoneren in het buitenland (roaming) betaalt u het geldende roamingtarief
Door de integratie van vast en mobiel is uw mobiele telefoon nu eigenlijk een draadloos toestel geworden op de bedrijfstelefooncentrale. Daardoor heeft u een toestel met één bedrijfsnummer en één bedrijfs-voicemail.
Inkomende oproepen worden via het vaste zakelijke telefoonnummer aangeboden op uw gsm toestel (en indien van toepassing; uw vaste telefoontoestel). Hierbij wordt het nummer van de beller getoond aan de ontvanger. Door deze manier van aanbieden van nummers is het voor u als de gebruik(st)er van het gsm toestel mogelijk nummer onderscheid te maken tussen een "interne" (lees: collega) en "externe" beller. Als het adresboek gevuld is met namen en nummers dan kan in plaats van het nummer de naam van de gebruik(st)er zichtbaar worden
Dat kan door een persoonlijke ringtone toe te voegen. U kunt dan aan de ringtone horen of een collega belt of dat u een externe oproep krijgt. Raadpleeg de handleiding van uw toestel voor het selecteren en instellen van de diverse ringtones.
Elk mobiel toestel belt uitgaand met een vast bedrijfsnummer, bijvoorbeeld het hoofdnummer, uw doorkiesnummer of een 088-nummer. Afhankelijk van de abonnementsvorm en de geldende regels en voorschriften, is het mogelijk om het 06-nummer te tonen.
Deze functionaliteit wordt beheerd door de afdeling ICT of Facilitaire Zaken. Hier kunt u navragen wat de voorschriften zijn en of u de nummerweergave aan- of uit kunt zetten.
Dan toetst u de lijntoets in, naast de actieve gesprekvermelding. U kunt dan op het mobiele toestel de verbinding verbreken.
Dit is afhankelijk van de configuratie en mogelijkheden van het telefoniesysteem. Neem hiervoor contact op met de afdeling ICT of Facilitaire Zaken.
Dit doet u door op uw toestel; u kunt dit doen met of zonder bericht. Let op! Het aangeboden gesprek kan op andere toestellen rinkelen. Omdat dit afhankelijk is van de instellingen kunt u dit het beste navragen bij de afdeling ICT of Facilitaire Zaken.
Als het nummer in uw telefoonboek staat, kunt u dit zien op het scherm van uw toestel. U kunt het telefoonboek van uw toestel zelf inrichten.
Ja, dat kan. Het is wel afhankelijk van de configuratie van het telefoniesysteem en één van uw twee nummers wordt hiermee onbereikbaar. Neem daarom contact op met de afdeling ICT of Facilitaire Zaken.
Ja dat kan. Omdat de centrale uw toestel herkent als een normale interne toestelaansluiting kunt u gewoon gebruik maken van de routeringsmogelijkheden zoals omleiding bij bezet, niet storen, groepsoproep en doorverbinden.
Ja dat kan. Omdat de centrale uw toestel herkent als een normale interne toestelaansluiting kunt u gewoon gebruik maken van conferentiegesprekken.
Dit is geregeld in het bereikbaarheidsbeleid van de organisatie waar u werkzaam bent. Neem hiervoor contact op met de afdeling ICT of Facilitaire Zaken.
Hiervoor dient u contact op te nemen met de afdeling ICT of Facilitaire Zaken.
Afhankelijk van de inrichting op de bedrijfstelefooncentrale, kunt u geheel of gedeeltelijk deze zelf instellen. De afdeling ICT of Facilitaire Zaken kan u vertellen wat er binnen uw organisatie toegestaan is.
Neem contact op met uw telecombeheerder
Ja, dat kan. Er zijn diverse apps in de verschillende stores verkrijgbaar. Hiermee kunt u zelf een drempel instellen en bij (naderende) overschrijding ontvangt u dan bericht.
Ja, dit is normaal. Dit komt omdat u in uw bedrijf gebruik maakt van een Private GSM oplossing.
Met behulp van de applicatie kunt u functies, zoals statusinformatie verschaffen aan collega's (niet storen, in vergadering, met vakantie).

Praktische zaken

Neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Let op! Neem na de eerste poging direct contact op met uw de afdeling ICT of Facilitaire zaken. Als u vaker dan 3x een foutieve code invoert, raakt uw SIM-kaart edefinitief geblokkeerd.
Neem contact op met uw de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Als u niet kunt bellen op één lokatie, is er mogelijk een storing of er zijn werkzaamheden aan het netwerk. Neem contact op met uw de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Neem direct contact op met uw de afdeling ICT of Facilitaire zaken. Heeft u bij de ingebruikname alle relevante gegevens (zoals IMEI nummer GSM toestel en simkaartnummer) veilig opgeslagen? Zoek deze dan op en neem deze mee.
Meldt verlies direct bij uw systeembeheerder. Doe in geval van diefstal altijd aangifte, u heeft hierbij meestal uw IMEI nummer nodig, dit is het 'serienummer' van uw GSM. Tip: Noteer bij ingebruikname alle relevante gegevens (zoals ook het simkaart nummer) en sla deze ergens veilig op. Het verdiend aanbeveling dat u op uw GSM toestel een schermbeveiligingscode heeft geactiveerd.
Af en toe een reset of herstart kan helpen; raadpleeg hiervoor de handleiding van uw toestel. Ook kunt u de internetinstellingen van uw toestel controleren. Mogelijk is er sprake van een datablokkade instelling of -drempel. Komt u er niet uit, neem dan contact op met uw de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Ga aub langs bij de afdeling ICT of Facilitaire zaken en probeer zo duidelijk mogelijk te omschrijven wat er is gebeurd.
Neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken en geef zo duidelijk mogelijk aan wat het probleem is, zoals bijvoorbeeld geen gesprekken meer voeren of ontvangen, alleen intern bellen, geen externe oproepen ontvangen, alles gaat direct naar voicemail.
Neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken en geef zo duidelijk mogelijk aan wat het probleem is, zoals bijvoorbeeld geen gesprekken meer voeren of ontvangen, alleen intern bellen, geen externe oproepen ontvangen, alles gaat direct naar voicemail.
Neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken en geef zo duidelijk mogelijk aan wat het probleem is, zoals bijvoorbeeld geen gesprekken meer voeren of ontvangen, alleen intern bellen, geen externe oproepen ontvangen, alles gaat direct naar voicemail.
Neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken en geef zo duidelijk mogelijk aan wat het probleem is, zoals bijvoorbeeld geen gesprekken meer voeren of ontvangen, alleen intern bellen, geen externe oproepen ontvangen, alles gaat direct naar voicemail.
Af en toe een reset of herstart kan helpen; raadpleeg hiervoor de handleiding van uw toestel. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw toestel. Mocht dit niet baten, neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken en geef zo duidelijk mogelijk aan wat het probeelm is. Als het kan, verstrek dan relevante informatie: datum + tijdstip, omschrijving en lokatie van de klacht, gespreksinformatie (telefoonnummer tegenpartij)

Abonnementskwesties

Allereest: welkom bij TSV Connect! De eerste factuur kan vragen oproepen. Daarom hieronder tekst en uitleg over de kosten en de bundelperiode.

Op eerste factuur staan de kosten voor uw abonnement (internet en bellen/sms), en indien van toepassing uw gebruikskosten. Ook kan de factuur een eenmalige kostenpost bevatten als er sprake is van bijbetaling voor het toestel, verzend- en aansluitkosten.

Zodra uw SIM is geactiveerd, start het facturatieproces. TSV Connect factureert bij een activatie naar rato achteraf; relevante kosten staan op de factuur van de volgende maand. De abonnementsperiode loopt van de 1e tot de laatste dag van een kalendermaand en wordt vooraf in rekening gebracht. De verbruikskosten worden maandelijks achteraf in rekening gebracht.

Dit zijn voorbeelden van gebruikskosten: internetverbruik in het buitenland, extra internetbundels in Nederland of het buitenland, bellen/sms’en naar of in het buitenland, dataverbruik buiten of zonder databundel, servicenummers (zoals 0900 nummers.
Dit kunt u navragen bij de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Ja, u ontvangt dan een waarschuwing op het e-mailadres dat u heeft opgegeven.
Dit kunt u navragen bij de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Dit kunt u navragen bij de afdeling ICT of Facilitaire zaken.
Omdat het een zakelijk nummer en toestel betreft, is het verstandig om dit op te nemen met de afdeling ICT of Facilitaire zaken.

In het buitenland

U kunt wereldwijd bellen en gebeld worden
Nee, dat is niet het geval. Als u belt in het buitenland, gelden de regels van de lokale provider. Als u vanuit Nederland wordt gebeld, kan dat op uw (verkorte) intern nummer of volledige zakelijke nummer. Belt u zelf vanuit het buitenland, dan wordt uw 06-nummer meegezonden.
Bij bellen vanuit het buitenland, krijgt u te maken met roaming. Deze kosten worden per belminuut, SMS-bericht of MB afgerekend. Schakel roaming uit zodra u in het buitenland bent (zie de instellingen op uw toestel of neem contact op met de afdeling ICT of Facilitaire zaken). Bellen en sms'en blijft gewoon mogelijk. Wilt u gebruik maken van mobiel internet, dan kunt u dit het beste doen op een plaats met (gratis) WiFi zoals een hotel of eetgelegenheid.
Dit betekent dat u ook in het buitenland naar de gedefinieerde 27 EU-landen (zone 1+2) kunt bellen en gebruik kunt maken van mobiel internet.
In het bericht dat u voicemailberichten heeft ontvangen, staat het nummer waarmee u uw voicemail kunt beluisteren. Tip: sla dit nummer op in uw telefoonboek.